Sikeres esküvőre vágysz?

Keresd a FB csoportot!

bg2.png
kivagyok-ceremoniamester3

Az esküvő szervezése alatt mindig felvetődik a kérdés:

MELYIK LEGYEN?

Szinte mindegy melyiket választjátok, csak ne essetek abba a hibába, hogy egyik mellett sem teszitek le a voksotokat. Kellemetlenségek sorától tud megmenteni egy megfelelően felkészült esküvőirányító. Bár annyira híg a kínálat, hogy egy hobbista csak több bajt okoz, mint amennyit megold. Ha ilyennel találkoztatok valemelyik esküvőn, nem csodálkozom, ha a tiétekre nem szeretnétek efféle „szolgáltatót”.

Mindezek ellenére tanácsolom, ne adjátok fel, mert a kínálatban vannak olyanok is, akik hivatásuknak tekintik a szolgáltatásukat. Őket nagyon ritkán fogjátok az olcsó szegmensben megtalálni. De itt sem árt vigyázni, mert nem minden arany, ami fénylik. Sok kezdő teszi magasra az árait, mondván vak tyúk is talál szemet, és amilyen mázlijuk van, találnak! Munkájuk silány minőségével viszont a szakma hírnevének ártanak a legtöbbet, akiknek viszont ez a hivatásuk és mindent megtesznek a szintentartásért.

Az emberek gyorsan általánosítanak és az ilyen esküvőturistáskodó „ceremóniaveszedelmester” miatt negatív véleménnyel állnak, az egyébként potenciális megrendelők elé. Ők tanácstalanul tárják szét karjukat és teszik fel a kérdést:

Akkor mi legyen, hagyományörző vőfély, modern ceremóniamester, esetleg egy esküvőkoordinátor, aki a szervezésben is otthon van, vagy egyik sem? Néhányan gondolnak a szervező bevonására is, de bulimesterre még csak nagyon kevesen. Ez az esküvőirányítási stílus annyira új a palettán, hogy még sokan nem ismerik e szolgáltatásban rejlő előnyöket. Viszont egyre többen mernek csatlakozni az elégedett ügyfelek táborához. https://bulimester.hu/referenciak/

 

JÓ TANÁCSOK!

 Amikor a részletekről lesz szó, mindenképp átbeszéljük, hogy mit érdemes/kell …

1. felkeresni, 

2. beszerezni, 

3. megtenni, 

4. megtalálni, 

5. előkészíteni, 

6. megcsinálni, 

7. költségvetni, 

8. sorrendet állítani… 

VELEM ESETT MEG

Egy öt csillagos eleganciával megterített és feldíszített lagzira voltam vendégként hivatalos. Amikor a vacsora közeledett, fültanúja voltam az Örömanya és kisebbik fia közötti beszélgetésnek, aki lehetett úgy 20-22 éves. „Fiam, csinálj úgy, ahogy a vőfélyek szoktak! Menj és szólj a vendégeknek, hogy jöjjenek enni, mert készen van a vacsora!” Kíváncsian mentem a megszeppent srác után, aki addig úgy tűnt, simán elvégzi ezt a rátestált egyszerű feladatot. Ahogy sejtettem, a rutintalanság azonnal beköltözött a tudatába és a „tömeg előtt beszélnem kell?” lámpaláza elszorította torkát. Alig hallhatóan az ajtóból elrebegte anyja mondatait, de a zsibongó társaság ebből semmit nem hallott és nem értett. Kisegítettem és mély bariton hangomon, nem kiabálva, szóltam helyette. A vendégek elnyomták cigerettáikat, a távolabb lévők abbahagyták a beszélgetést és pár perc múlva mindenki az asztaloknál ült.

A partneremen kívül senki sem tudta, hogy esküvőirányító és bulimester vagyok. Az esküvőt intéző szülők minden pompára gondoltak. A dekoráció első osztályú, az ételek különlegessége, ízvilága is maximumot nyújtotta, a zenekar extra jól teljesített. Mindezek ellenére a táncparkett hosszú ideig üres maradt, a vendégek egy része a bejárat körül lődörgött, másik része az asztalaiknál kuksolt. Szét volt csúszva minden, mint a tűző napon hagyott lakodalmas torta. Mindenki érezte, hogy valami nagyon hiányzik!

A párom beszélt a fiatalokkal, akik felhatalmaztak a lagzi további irányítására, és ahogy sejteni lehet, beindult a buli. Kihívás volt az eszközeim hiányában, a násznép jó hangulatát fenntartani, de természetesen feltaláltam magam. MacGyver módjára szedtem össze a konyháról, az épület egyéb részeiből eszközöket, hogy játékok kellékeivé váljanak. Búcsúzásnál az ifjú pár és szülők köszönetet mondtak, amiért megmentettem a lagzit az unalomtól.

Gondolom ti is érzitek, mennyire fontos, hogy jól prosperáló, karizmatikus irányítót találjatok, de a választás szempontjait, alaposan érdemes megtervezni!

Megbízható forrásból szerezzetek be referenciát a bulimesterről/ ceremóniamesterről/ vőfélyről. Az ajánló személye is legyen elérhető és lehetőleg olyan, aki nem csak a saját esküvőjét élte át, hanem részt vett több esküvőn. (Neki lesz összehasonlítási alapja.) A beszélgetés alkalmával az elhangzottakat jegyzeteljétek, ha van rá mód, ezeket fotókkal, videókkal vessétek egybe! Az így kialakult vélemény alapján pontozzátok a jelentkezőket. 

MI A CÉL?

MI A CÉL EGY XXI. sz.-i ESKÜVŐN? Ne legyen tucat lagzi, ne legyen unalmas azzal, hogy nem történik semmi, ne kelljen a vendégeknek az ezerszer elsütött poénokat hallgatni, unalmas játékokat végig nézni, vagy átélni. Ti hogy vagytok a lerágott csontokkal? Egyre többen savazzák!

Egy esküvő vázát ti álmodjátok meg, de az irányító, vagy szervező feladadta, hogy veletek együtt összeállítson egy forgatókönyvet és a programtervet (nem ugyanaz a kettő!). Az első legyen átfogó, ami segíti a szervezés minden pillanatát, az utóbbi legyen teli ötletekkel, néhány humoros eseménnyel, 1-2 csapatépítő és/vagy táncos játékkal!

A tervezéskor egy üres lap felett órákat tölthet az ember, mire egy-két gondolatot le tud jegyezni. Kétségbeesésében a az internetet hívja segítségül, mely tele van százegyig unott játékkal. Hacsak nem UFÓ-k a vendégeitek, majdnem biztos, hogy ezekkel már találkozhattak valamelyik korábbi esküvőn.

Mi a megoldás?

Szuper lenne egy tartalmas, egyedi ötletekkel, különleges alternatívákkal teli klisé, mely megkönnyítené a tervezés ezen szakaszát.

Igen ám, de hol van olyan előre legyártott forgatókönyv, vagy programterv, amelyben ilyen lehetőségek várják a megrendelőket?

A sok-sok év alatt összegyűlt tapasztalat és a kreativitásom segítségével megalkottam számotokra ezt a prototípust. Ezzel rendkívül egyszerű egy exkluzív esüvőt összehozni!

Jó készülődést kíván: Várallyai Ottó – Bulimester

Mi legyen, ceró, vőfély, vagy szervező?

Author:
Data:
Social: